کارتهای غیر جفت شما حدود یک سوم مواقع در فلاپ پِر میشوند
در بازی پوکر اگر دو کارت مختلف در دستتان داشته باشد. احتمال این وجود دارد که حداقل یکی از سه کارت مشترک فلاپ با کارتهای دستتان هماهنگ شود و تشکیل یک جفت (پِر) بدهد. احتمال این اتفاق حدود یک سوم یا ۳۳ درصد است. دستهای مختلف میتوانند احتمالهای متفاوتی برای ساختن دستهای استریت و رنگ داشته باشند.
کارتهای همخال فقط ۲٫۵ درصد شانس برد شما را افزایش میدهند
در بازی پوکر کارتهای همخال اغلب دستهای خوبی محسوب میشوند و به نظر میرسد که باید بازی شوند، چرا که معمولا تصور میشود کارتهای همخال شانس خوبی برای بردن دارند. ولی واقعیت این است که دو کارت همخال شانس بردن شما را نسبت به همان دو کارت غیر همخال فقط ۲٫۵ درصد بالاتر میبرد. بنابراین با کارتهای همخال نباید مبالغ زیادی را قبل از آمدن فلاپ سرمایه گذاری کنید چرا که در بلند مدت ممکن است باخت شما بیشتر از بردتان باشد.
وقتی پاکت جفت دارید، احتمال یا آدز ست شدن در فلاپ ۷٫۵ به ۱ است
همانطور که میدانید فلاپ سه کارت دارد که همگی با هم رو میشوند. ولی برای محاسبه ریاضیِ احتمالِ سِت شدن یک پاکت پِر مرحله به مرحله عمل میکنیم. برای مثال بعد از اولین کارت فلاپ ۴۸ کارت از ۵۰ کارت ناشناخته دست شما را به ست ارتقا نمیدهد. به طور مشابه شانس مقابل شما در کارت بعدی ۴۷ از ۴۹ و در کارت سوم ۴۶ به ۴۸ است. با این حساب با محاسبه ریاضی پوکر مشخص میشود که احتمال ست شدن روی فلاپ ۷٫۵ به ۱ است. یعنی از هر ۸ الی ۹ بار فقط یک بار روی فلاپ ست میشوید. این آمار را هنگام بازی پوکر در یاد داشته باشید.
پای استریت گاتشات فقط ۴ اوت دارد که فقط ۹ درصد شانس کامل شدن دارد
وقتی در فلاپ یا ترن پای استریت یا گاتشات دارید، فقط چهار برگ برنده یا اوت برای شما وجود دارد که چهار کارت با خالهای متفاوت از رتبهای است که دست شما را کامل میکند. شانس بردن بعد از فلاپ حدود ۱۵ درصد و بعد از ترن حدود ۹ درصد است. این احتمالات برد با توجه به چیدمان کارتهای روی میز و مواردی مثل امکان وجود رنگ میتواند تغییر کند.
در بازی پوکر از هر ۱۷ بار ۱ بار یا ۶ درصد مواقع دست پاکت جفت دریافت میکنید
پاکت جفتها دست مورد علاقه بسیاری از پوکر بازان محسوب میشود. آنها از ۲-۲ شروع میشوند و به A-A ختم میشوند. که همگی با استراتژی پوکر صحیح میتوانند سودآور باشند. البته بدیهی است که جفتهای بالاتر هیجان و سود بیشتری برای بازی به همراه دارند. هر دست پاکت شانس متفاوتی در مقابل یک دست تصادفی دارد. ولی احتمال اینکه دست پاکت جفت به شما داده شود ۶ درصد یا از هر ۱۷ بار ۱ بار است.
شانس ساختن دست رنگ روی فلاپ ناچیز است
برای اینکه در فلاپ شانس ساختن دست فلاش یا رنگ داشته باشید باید دو کارت همخال در دست داشته باشید. با این فرض میتوان احتمال رنگ شدن دو کارت همخال در فلاپ را محاسبه کرد. محاسبه ساده نشان میدهد که آدز رنگ شدن در فلاپ ۱۲۴ به ۱ و حدود ۰٫۸ درصد (کمتر از یک درصد مواقع) است و این اتفاق خیلی به ندرت میافتد.